קצת מידע על הסכם גירושין

המערכת המשפטית כוללת בתוכה הסכמים רבים הנעשים בין שני בני זוג, נשואים או ידועים בציבור, הורים משותפים או כאלו המתכננים הורות משותפת. במהלך גירושין, אם קיימים הסכמים כאלו מראש, הם נבחנים על ידי הגורמים הרלבנטיים, ואף מפשטים סוגיות רבות שלרוב מתעוררות עקב אי קיומם של הסכמים כאלו ואחרים. קיימים הסכמים רבים, הבולטים שביניהם הם הסכם גירושין, הסכם ממון, הסכם הורות והליכי גישור. מנגד, קיים גם ביטול הסכם גירושין, פעולה המצריכה התייחסות מיוחדת.

הסכם גירושין

בני זוג רבים שבחרו לסיים את דרכם המשותפת כנשואים, והופכים להיות מתגרשים, מצליחים להתגבר על המחלוקות ולהמנע מצלקות עתידיות אצלם ואצל הילדים, במידה ויש. הסכם גירושין מאפשר פרידת בני הזוג בצורה הדדית, ועם כמה שפחות משקעים ורגשות כעס.

לרוב, כולל הסכם גירושין סעיפים מגוונים ורבים, העיקריים שבהם דנים בנושא רכוש וחלוקתו, משמורת ילדים, הכולל הסדרי ראייה, מי המשמורן העיקרי וכדומה. כמו כן כולל סעיף זה הסכמה בנושא חינוך הילדים וקבלת החלטו משותפות בנושא. סעיפים שכיחים נוספים הם מזונות ילדים- גובה הסכום והסכמה בין הצדדים וכן הסדר הגט עצמו יש לתת לאשה בבית הדין הרבני.

במידה והסכם הגירושים התגבש בין בני הזוג המתגרשים, מומלץ שעריכתו תתבצע על ידי עורך דין לענייני גירושין, הבקיא בהליכים והתהליכים, ויסייע בניסוח ברור ושאינו משתמע לשני פנים של ההחלטות שגובשו. את ההסכם מביאים לאישור בבית המשפט לענייני משפחה, או לבית הדין הרבני. שני אלו מוסמכים לאשר את הסכם הגירושין, ואף מוסמכים לסרב לבקשת אישור ההסכם, אם ניכר שיש בהסכם משום פגיעה בטובת הילדים, או החתימה על ההסכם לא נעשתה מרצונו החופשי של אחד משני בני הזוג.

ביטול הסכם גירושין

הסכם גירושין, גם אם נחתם על ידי שני הצדדים הא בר ביטול. הדבר קורה אם נמצא כי אחד משני הצדדים אולץ לחתום על ההסכם, עובדה המשמשת שיקול לביטול הסכם זה.

נסיבות נוספות היכולות לגרום לרצון לביטול הסכם גירושין הן מצבים בהם מיהרו בני הזוג וחתמו בפזיזות על ההסכם, מבלי שיתעמקו בתוכנו, או מבלי שיתייעצו עם גורם מומחה שיציין בפניהם את היתרונות והחסרונות הגלומים בהסכם.

אם חזר בו אחד מבני הזוג מהחלטתו לחתום על ההסכם, יש מקום לדון בביטול הסכם הגירושין ולהבין את הנסיבות לשינוי דעתו/ה. במקרים כאלו קשה יותר לקבל אישור לביטול ההסכם, ולרוב ממשיך תהליך הגירושים בבית הדין הרבני, מאחר ובסופו של דבר, אם לא נכפה ההסכם, והוא נחתם בשיקול דעת, מהווה הדבר חוזה לכל דבר ששני הצדדים מחויבים לו. חשוב לזכור כי זהו הסכם מחייב, ולכן עזרתו של עורך דין מתבקשת, על מנת להאיר את עיני שני הצדדים בהשלכות ובמשמעויות של חתימת הסכם גירושין.

עילה לביטול הסכם גירושין היא כאמור הסכם עליו חתום אחד הצדדים מאילוץ ולא מרצון, חוסר גילוי נאות בזמן חתימת ההסכם, הסתרת פרטים משמעותיים היכולים להשפיע על ההסכם וכיוצ"ב. כל אלו עשויים להיות עילה לביטול הסכם גירושין.

ביטול הסכם גירושים מתבצע באמצעות הגשת תביעת לביטול ההסכם, או חלקים ממנו, תוך ציון הנסיבות שהביאו לרצון לבטלו, ביניהן חתימה מתוך מצוקה, הסכם אשר יש בו סעיפים המקפחים את הצד השני, אי סבירות ההסכם וכיוצ"ב. הצד המבקש לבטל את הסכם הגירושין, הוא זה שעליו חלה חובת ההוכחה בדבר טענותיו ובקשתו לביטול.

קצת מידע על הסכם גירושין

מחפשים עורך דין ירושה מקצועי? צרו קשר עם משרד עו"ד קורן אויזרוביץ'

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן