מתי תזדקק לשירותיו של עורן דין פלילי?

לעתים אדם חף מפשע נעצר בחשד פלילי, וכמעט תמיד המעצר מפתיע ואין אפשרות להתכונן אליו. זוהי סיטואציה קשה, בלי תקשורת חופשית עם הקרובים והיקירים, ובלי גישה לידע משפטי החיוני להגנה עצמית. אז צריך אדם לפנות לעורך דין פלילי שיעזור לו לממש את זכויותיו ולהיחלץ מהמצב העגום שנקלע אליו. עורך הדין גם ידע איך לתמוך בצורה ממשית ומה אפשר להבטיח.

המעצר הראשוני מוגבל על פי חוק ל24 שעות. כל הארכת מעצר תלויה באישור של בית משפט. בית המשפט אינו מחליט על הארכת מעצר באופן חד צדדי, הוא שומע גם את צד הנאשם. עורך דין מיומן יכול לבדוק, לערער ולדרוש בבטחון את מימוש זכויותיו של מרשו. בית המשפט יכול להאריך את המעצר עד 15 ימים נוספים. עורך הדין זכאי בשלב זה לראות את החומרים שמחשידים את מרשו. התמונה המלאה, הראשונית והמדויקת קובעת כאן הרבה, ובשלב זה יהיה לעורך דין שבידיו כל המידע הרבה מה לעשות, אם הוא פועל במהירות. זהו שלב קריטי ביותר.

מעצר עם תום ההליכים הוא ממצב חמור יותר. כאן האדם אינו רק חשוד, הוא כבר נאשם. בשלב זה אם אין לנאשם עורך דין פלילי מטעם עצמו המדינה תממן לו כזה. המשטרה יכולה לבקש מבית המשפט להאריך את המעצר עד תום ההליכים בבית המשפט. זה קרב בו המשטרה מנסה להוכיח משהו אחד ועורך הדין את ההיפך, כי היא צריכה להביא ראיות שיצדיקו את המעצר. הראיות צריכות מספיקות, לדעת המשטרה, להרשעה. עילה למעצר כוללת שיבוש הליכים, הדחת עדים, השמדת ראיות או פגיעה באחר. עורך הדין יכול לערער בכל שלב לבית המשפט המחוזי ואם ערעורו נדחה אז לעליון. הוא יכול לטעון שהיה שינוי בנסיבות וצריך לחקור מחדש. הוא יכול לבקש חלופת מעצר.

בית המשפט יכול לדרוש ביצוע של תסקיר מבחן, בכדי להכיר את הנאשם טוב יותר ולקבל חוות דעת מקצועית. שתי חלופות המעצר העיקריות הן:

1) שחרור בתנאים מגבילים: ערבות, צו איסור יציאה מהארץ. פרט לכך הנאשם יהיה חופשי להמשיך בחייו עד למשפט.

2) מעצר בית: אסור לנאשם לעזוב את ביתן ואם יעשה זאת יעצר שנית.

בכל תחנה בדרך עורך הדין יכול לנצל את המצב ולהגיב בצורה המתאימה לכאן ועכשיו. עורך הדין ידע מה הן המטרות שצריך להשיג ולהתמקד בהן באותו הרגע. ולכן עם המעצר כדאי מיד לשכור את שירותיו של עורך דין.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן