מזונות וחלוקת האחריות הכלכלית בכל הקשור לילדים

תהליך הגירושין לרוב שם את הילדים שלכם במקום מאוד לא נוח ולא נעים, במיוחד אם מדובר על הליך גירושין מורכב. יחד עם זאת, אתם חייבים להשקיע זמן ומחשבה בתכנון חלוקת האחריות הכלכלית ובהסכמה על דמי המזונות בין ההורים, בעזרת עורכי דין מקצועיים. במצב כזה, כדאי לפנות לעזרת עורכת הדין הילה וינטרוב, מומחית בדיני משפחה וגירושין שתוכל לעזור לכם עם האתגר.

מה היא החשיבות של דמי מזונות?

דמי המזונות הם תשלומים שהמטרה העיקרית שלהם היא לספק לילדים המשותפים צרכים בסיסיים וכן לשמור במידה מסוימת על רמת חיים אליה הם הורגלו לאורך שנות הנישואים שלכם. אין שום עניין ליצור חלוקה לא הוגנת בין ההורים, אך יחד עם זאת, לעיתים הערכאות השיפוטיות יעדיפו להעמיד את הילדים בראש רשימת האינטרסים ולהבטיח שהם לא נפגעים מההחלטות של הוריהם. בדיוק מהסיבה הזאת יש אפשרות להסתכל על התמונה הגדולה ואם אין אופציה כלכלית לעמוד בתשלומים, אפילו לבקש במקרים המתאימים הפחתת מזונות או הגדלת מזונות כשיש שינוי נסיבות מהותי.

האם ניתן לבצע שינויים בדמי המזונות?

המטרה המרכזית של הסכם גירושין היא לקבוע את תנאי החיים של בני הזוג והילדים, לאחר פירוק התא המשפחתי. מדובר על הסכם מחייב שבדרך כלל קשה מאוד לשנותו בהיעדר הסכמת שני הצדדים, בוודאי ובוודאי בכל מה שקשור לתחום הכלכלי ולא דמי המזונות. יש להציג סיבות מספקות לעובדה שאתם מגישים בקשה להפחתת מזונות, ולהוכיח שההחלטה לא תפגע באיכות החיים של הילדים או ביכולת שלהם לחיות ברמת חיים כלכלית שמתאימה למשפחה שלכם או לחלופין מצב שבו אין מנוס- כמו למשל כאשר הכנסתכם פחתה בצורה משמעותית מיום חתימת ההסכם, או נוכח מצב רפואי שבעקבותיו נבצר מכם מלעבוד וכיוצ"ב. ככל ויש באפשרותכם להציג את המידע הזה אל מול בית המשפט, סביר שיהיה לכם יותר קל להוכיח את הטענה שלכם ולאפשר שינוי בהרכב דמי המזונות באישור בית המשפט.

האם ניתן לחלק באופן שווה את האחריות הכלכלית?

Credit: pixabay

כל עו"ד משפחה ינסה לעשות את כל המאמצים ליצור חלוקה הוגנת בין שני בני הזוג. אבל חשוב להבין שהחלוקה הזו בעיקר מתבססת על המצב הכלכלי של כל אחד מבני הזוג, פערי ההשתכרות, זמני השהות של כל צד עם הילדים ועל תנאי החיים שאתם מסוגלים ליצור לילדים. לרוב בתי המשפט יבחנו את גילאי הילדים, פערי ההשתכרות ופוטנציאל ההשתכרות של כל הורה, חלוקת זמני השהו ובהתאמה תקבע החלוקה של הנטל הכלכלי. במקרים ספציפיים תיתכן הקביעה כי לא יחולו כלל דמי מזונות.

אם אתם רוצים לקבל ייעוץ משפטי מקצועי בתהליך גירושין מורכב, ניתן ורצוי לפנות לעזרת משרד עורכי הדין הילה וינטרוב. לפרטים נוספים ויצירת קשר: 077-9968860.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן