זהירות ג׳וינט ממכר

 התפיסה הרווחת בקרב מרבית האוכלוסייה היא שסמים קלים הם לא מזיקים. יחד עם זאת בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מקרים בהם מכורים לסמים קלים נאלצים להגיע למרכזי גמילה על מנת להתמודד עם בעיית ההתמכרות שלהם. הסמים אולי קלים אבל הבעיה ממש לא.

זהירות ג׳וינט ממכר

מצג השווא של הסמים הקלים

 אם פריחתה של תופעת הלגליזציה קבוצות אוכלוסייה רבות נחשפו לשימוש וצריכה של סמים קלים בתדירות גבוהה יותר מבעבר ולמגוון רחב יותר של חומרים. הסמים יוצרים מצג שווא של חיים נורמליים אך לאט לאט גורמים לירידה בתפקוד החשוב ביותר- הפעילות בעבודה או בבית עם המשפחה. המכור מגיע לגמילה מקנאביס כאשר כל שגרת היום שלו סובבת סביב איתור וצריכת הסם. יש קושי לנהל חברויות עם אנשים חדשים או להתמודד עם משימות אחרות כי כל הפוקוס הוא על העישון.

 מדרון חלקלק

כאשר הסביבה של המכור מבינה שהתנהלות שלו לא תקינה הם יפנו לרוב לעזרת טיפול בהתמכרויות במרכז גמילה. אומנם הטיפול לא דורש גמילה פיזית ארוכת טווח, אך מומלץ כי הגמילה תתבצע במקום סגור נטול סמים, אשר יכול לספק את התמיכה הנחוצה גם בזמנים הקשים שעשויים להתעורר. רוב העיסוק של המטופל יהיה סביב שיפור ההתנהגויות שלו והכנתו לקראת חיים עצמאיים ונטולי סמים קלים. טיפולים פסיכולוגיים לצד סדנאות קבוצתיות יהיו אלו שיעזרו למטופל לקבל את כלי העבודה החשובים אשר יסייעו לו בהתנהלות היומיומית שלו.

 גמילה מנקודת מבט רחבה

 פעמים רבות מגיעים מכורים למרכזי הגמילה כאשר הם נדרשים לטפל  בכמה בעיות במקביל. מכור שמגיע לטיפול גמילה מכדורים יכול לציין בפני הרופאים שהוא מעשן גם סמים קלים ואז תמונת המצב שלו משתנה לחלוטין. הרופאים יבצעו הערכת מצב מחודשת ויחליטו כיצד להתמודד עם כל אחת מהתמכרויות בגפה ועם שתיהן יחדיו. זאת כדי לשפר את מצבו של החולה מבלי להעמיס עליו בטיפולים או לפגוע באיכות הטיפול. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שיש כמה התמכרויות במקביל וישנו צורך לטפל בשתיהן, אחרת הנגמל לא באמת יצליח לחזור לשגרת חיים נורמטיבית ונטולת התמכרויות ששולטות על חייו.

טיפול בהתמכרויות של מרכז אמיל הוא טיפול אשר מותאם אישית כל מטופל באופן אינדיבידואלי. פנו אל המרכז כבר היום באתר או במספר הטלפון 077-9967463.

 

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן